رد کردن لینک ها

گوشی Mi 8 pro قابلیت Mi Turbo را دریافت خواهد کرد

به تازگی شرکت شیائومی اعلام کرد که گوشی Mi 8 Fingerprint Edition قابلیت Game Turbo را که در جدیدترین پرچمدار این شرکت یعنی Mi 9  استفاده شده است را دریافت خواهد کرد. امروز نیز شرکت اعلام کرد که در گوشی mi 8 pro از قابلیت Mi Turbo استفاده خواهد کرد. قابلیت Mi Turbo یک سیستم بهینه سازی اساسی است که توسط شیائومی توسعه داده شده است. طبق اعلام شرکت این ویژگی موجب می شود تا پس از استفاده طولانی مدت از گوشی سرعت و قدرت آن کاهش پیدا نکند. با فعال کردن Mi Turbo حتی پس از 18 ماه استفاده مداوم از گوشی سرعت و قدرت آن دچار تغببر نمی شود و گوشی همچنان به ارامی ار می کند. با این حال شرکت جزءیات بیشتری درمورد نحوه کرا سیستم Mi Turbo ارائه نکرده است. این ویژگی با Game Turbo متفاوت می باشد. قابلیت Game Turbo باتوجه به رندر بازی شما بطور لحظه ای فرکانس CPU را تغییر می دهد تا شما بهترین تجرب را در هنگام بازی داشته باشید. این ویژگی علاوه افزایش کیفیت و سرعت بازی موجب می شود تا مصرف باتری کاهش پیدا کند. گوشی Mi 8 pro قابلیت Mi Turbo را دریافت خواهد کرد

همانند بسیاری از گوشی های جدید بازار شاهد این هستیم که گوشی می ۸ پرو نیز دارای بریدگینمایش می باشد که دیگر به یک طراحی معمول در گوشی های موبایل تبدیل شده است. ابعاد این گوشی ۷٫۶ × ۷۴٫۸ ×۱۵۴٫۹میلی متر و وزن آن ۱۷۷ گرم می باشد. برای ساخت بدنه این گوشی از ترکیبی از آلومینیوم و شیشه استفاده شده که به خوبی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. در پشت این گوشی دوربین دوگانه در گوشه بالایی قرار گرفته و در مرکز قسمت پایینی گوشی لوگو شیائومی خودنمایی می کند. در پشت گوشی دیگر خبری از سنسور اثر انگشت نیست و این سنسور به زیر صفحه نمایش رفته است و طبق ادعای شیائومی سرعت سنسور اثر انگشت می ۸ پرو نسبت به نسخه اکسپلورر رشدی ۲۹ درصدی داشته و لازم به ذکر است دقت آن نیز ۸٫۸ درصد رشد داشته است.

در جلوی این گوشی صفحه نمایش  ۶.۲۱ اینچی Super AMOLED با رزولوشن ۲۲۴۸× ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۳٫۸% و تراکم پیکسلی ۴۰۲ پیکسل بر اینچ قرار گرفته است. این صفحه نمایش از کیفیت و دقت رنگ بالایی برخوردار می باشد که به طور قطع برای شما جذاب خواهد بود.

در بخش عملکرد با توجه به استفاده از آخرین چیپست شرکت کوآلکام یعنی اسنپ‎دراگون ۸۴۵ جای نگرانی نیست. از طرفی وجود ۸ گیگابایت رم باعث می‎شود هر کاری که بخواهید با این گوشی انجام دهید.

در زمان کار با گوشی Mi 8 Pro شیائومی به ندرت با چیزی روبرو شدیم که گوشی را به تقلا بیاندازد. گردش در بخش‎های مختلف صفحه هوم بدون زحمت و دردسر انجام شده و انتخاب آیکون دوربین از صفحه قفل فورا باعث باز شدن آن می‎شود.

باز کردن گوشی از حالت قفل با استفاده از حسگر اثرانگشت کمی طول می‎کشد، در بالا به آن اشاره کردیم، ولی این قضیه بیشتر مربوط به فناوری حسگرهای زیر نمایشگر است و به عملکرد گوشی ربطی ندارد.

عملکرد گوشی در بخش بازی به همان صورت بی‎نقص بود چه بازی‎هایی با گرافیک بالا مانند آسفالت ۹ را اجرا کنیم یا بازی‎های اکشن سنگینی مانند PUBG، هر دو در بالاترین سطح تنظیمات گرافیکی به بهترین شکل اجرا شدند. حتی در بازی PUBG ما نرخ فریم را به اولترا افزایش دادیم و حالت HDR را فعال کردیم، ولی هیچ افتی را در عملکرد بازی به همراه نیاورد.

این گوشی در بنچمارک Geekbench 4 توانست در تست تک هسته پردازنده امتیاز ۲۴۱۱ و در تست چند هسته امتیاز ۸۹۹۸ را به دست آورد. که با توجه سخت افزار گوشی امتیاز های گوشی بسیار خوب و متعادل می باشد.

شیائومی معمولا در گوشی های خود از رابط کاربری سفارشی خود یعنی MIUI استفاده می‎کند و به ندرت گوشی‎هایی مانند Xiaomi Mi A2 با نسخه خام اندروید عرضه می‎شود. که البته این مسئله نیز به دلیل همکاری این شرکت با گوگل در پروژه اندروید وان می باشد.

گوشی Xiaomi Mi 8 Pro نیز از رابط کاربری MIUI 10.0 به همراه سیستم‎عامل ۸٫۱ استفاده می‎کند که این نسخه از اندروید را حالا باید قدیمی بدانیم.

رابط کاربری MIUI نسبت به اندروید خالص دارای تغییرات بسیاری می باشد که که این تغییرات موجب می شود که کاربری که برای اولین بار با آن کار می کند کمی دچار مشکل شود، اما به شما قول می دهیم که پس از مدتی استفاده از آن به آن عادت خواهید کرد.

یکی از مهمترین ویژگی های رابط کاربری MIUI قابلیت سفارشی سازی بالای آن می باشد و شما می توانید بخش های مختلف را مانند فونت، پس زمینه، آیکون ها، ترتیب نمایش کلیدهای راهبردی و هر چیز دیگری را با توجه به سلیقه خود تغییر دهید.

اگر از کلیدهای مسیریابی خوشتان نمی‎آید می‎توانید سیستم مسیریابی توسط ژست‎های حرکتی را فعال کنید.

این ژست‎های حرکتی عملکردی مشابه با چیزی دارد که در سیستم‎ عامل iOS گوشی آیفون XS اپل دیده‎ایم. یعنی سوایپ (کشیدن دست روی صفحه) از سمت پایین به بالا شما را به صفحه هوم می‎برد، سوایپ و نگه داشتن انگشت در ادامه مسیر app switcher را فعال می‎کند و از سمت چپ به راست باعث برگشت به عقب (یا از راست به چپ باعث جلو رفتن) می‎شود.

این ژست‎ها به شکل معقولی خوب کار می‎کنند گرچه عملکرد سوایپ و نگه داشتن به روانی محصول اپل نیست و سوایپ برای برگشت به عقب برای استفاده از گوشی با یک دست به سادگی قابل کاربرد نیست.

ویژگی دیگر وجود قابلیتی به اسم Second Space یا فضای ثانویه است که شما می‎توانید یک فضای مجزا به وجود آورید که برای افرادی مناسب است که می‎خواهند استفاده از گوشی را برای کار با استفاده معمولی جدا کنند یا افرادی که دوست دارند محتوای گوشی خود را از دست کودکانی که با گوشی آن‎ها بازی می‎کنند مخفی نگه دارند. علاوه بر این می‎توانید اثر انگشت جداگانه‎ای برای این فضا در نظر بگیرید که واقعا جالب است.

گوشی موبایل می ۸ پرو شیائومی مجهز به دوربین پشتی دوگانه با سنسور های ۱۲ مگاپیکسلی می باشد که این سنسور ها به طور عمودی در زیر یکدیگر قرار گرفته اند و در بین آن ها نیز فلش LED دوتایی قرار گرفته است. سنسور اصلی دارای دریچه دیافراگم f/1.8 و اندازه پیکسل ۱٫۴ میکرومتر و سنسور ثانویه دارای زوم ۲x و گشادگی دریچه دیافراگم f/2.4 و پیکسل‎هایی با اندازه کوچکتر ۱٫۰ میکرومتر می باشد که ترکیب این دو می تواند تصاویر بسیار زیبایی را برای شما به ارمغان بیاورد به طور کلی عملکرد دوربین پشتی این گوشی چه برای عکاسی و چه برای فیلمبرداری بسیار خوب می باشد.

برای دوربین سلفی این گوشی از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی استفاده شده که می تواند تصاویر بسیار زیبایی را به ثبت برساند. این دوربین همچنین می تواند با تشخیص چهره شما بعنوان روشی برای باز کردن قفل گوشی مورد استفاده قرار بگیرد.

در گوشی می ۸ پرو از یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری استفاده شده که با یکبار شارژ می تواند انرژی مورد نیاز شما برای یک روز را فراهم کند. این گوشی مجهز به فناوری شارژ سریع می باشد و شما می توانید ان را به سرعت شارژ کنید. همچنین باتوجه به اینکه قاب پشتی این گوشی فلزی می باشد این گوشی از فناوری شارژ بیسیم پشتیبانی نمی کند.

به گفتگو بپیوندید