رد کردن لینک ها

پیشفروش گوشی Mi 9 در انگلستان آغاز شد

هفته گذشته شرکت شیائومی در طی کنفرانس MWC از جدیدترین پرچمدار خود با نام Mi 9 رونمایی کرد. در ابتدا فروش این گوشی در چین آغاز شد و در اولین فروش در مدت 53 ثانیه موجودی گوشی به اتمام رسید. شرکت شیائومی باتوجه به افزایش محبوبیت خود در نظر دارد به سرعت این گوشی را در اروپا نیز عرضه کند. در حال حاضر پیشفروش گوشی Mi 9 در انگلستان آغاز شده و انتظار می رود که عرضه گوشی از تاریخ 25 مارس آغاز شود.

مشخصات گوشی Mi 9 شیائومی

گوشی Mi 9 شیائومی مجهز به یک صفحه نمایش ۶٫۳۹ اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰*۲۳۴۰ پیکسل می باشد که یک بریدگی کوچک در بالای آن برای دوربین سلفی قرار دارد. همانطور که شیائومی چند روز پیش اعلام کرده بود صفحه نمایش این گوشی توسط سامسونگ تولید شده و با گوریلاگلس ۶ پوشانده شده است. برای تأمین قدرت پردازشی گوشی Mi 9 از چیست اسنپدراگون ۸۵۵ شرکت کوالکام استفاده شده است. در کنار این پردازنده از ۶ و ۸ گیکابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است. شرکت شیائومی درمورد وجود نسخه ۶۴ گیگابایت این گوشی صحبتی نکرده است. گوشی Mi 9 اولین گوشی شیائومی می باشد که مجهز به دوربین ۳گانه می باشد و باید بگوییم عملکرد این دوربین امیدوار کننده می باشد.

اولین سنسور این دوربین سنسور ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 سونی می باشد. این سنسور با فیلتر Quad Bayer، اندازه ۱/۲ اینچی و پیکسل‌هایی ۰٫۸ میکرومتری داشته که با فناوری ترکیب پیکسل‌ها، اندازه آن به ۱٫۶ میکرومتر خواهد رسید. لازم به ذکر است که دوربین ۴۸ مگاپیکسلی موجود در گوشی ردمی نوت ۷، تفاوت زیادی با می ۹ داشته و سنسور آن توسط شرکت سامسونگ ساخته شده است.

به هر صورت، در کنار دوربین اصلی، سازندگان از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض ۱۱۶ درجه استفاده کرده‌اند که در نتیجه آن می ‌توان محتوای بیشتری از صحنه مورد نظر را در قاب جای داد. این سنسور پیکسل‌هایی ۱٫۰ میکرومتری دارد. دوربین سوم با لنز f/2.2 و فوکوس خودکار، ثبت تصاویر ماکرو از فاصله ۴ سانتی‌متری را امکان‌پذیر می‌کند.

برای دوربین سلفی از حسگری ۲۰ مگاپیکسلی با لنز f/2.0 و پیکسل‌های ۰٫۹ میکرومتری استفاده شده است که در برخی کشورها، به کمک آن می‌توان قفل دستگاه را با تکیه بر فناوری هوش مصنوعی باز کرد. از فناوری AI همچنین برای کاهش اعوجاج در دوربین فوق عریض و زمانی استفاده می‌شود که دستگاه فکر می‌کند می‌توانید با سوییچ بر روی لنز فوق عریض، تصویری بهتر را ثبت کنید. با این دوربین‌ها، کاربران هیچ مشکلی در ثبت تصاویر بسیار باکیفیت نخواهند داشت.

در بنچمارک DxOMark گوشی Mi 9 در بخش ضبط ویدئو امتیاز ۹۹ را بدست آورد که این امتیاز موجب می شود تا این گوشی بهترین گوشی بازار در بخش فیلم برداری می باشد. امتیاز کلی این گوشی در بنچمارک ۱۰۷ می باشد. گوشی Mi 9 شیائومی مجهز به سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش می باشد که نسبت به نسل قبلی ۲۵ درصد سریع تر می باشد. شیائومی Mi 9 از NFC، اینفرارد و بلوتوث ۵ پشتیبانی می کند و می توان آن را به عنوان کنترل تلویزیون و سیستم تهویه منزل استفاده نمود. همچنین این گوشی مجهز به GPS دوفرکانسه برای مسیر یابی بهتر می باشد.

شیائومی در گوشی Mi 9  پوشش رنگی گرادیانی خاصی را به‌کار گرفته است که بسته به نوع بازتابش نور، طیف‌های رنگی متفاوتی را به‌خود می‌گیرد، پیش‌تر این طراحی خاص را در گوشی‌های شیائومی و آنر نیز دیده بودیم. باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی ظرف تنها ۶۰ دقیقه به طور کامل شارژ می شود؛ در واقع از آنجایی که قابلیت شارژ بیسیم ۲۰ واتی این موبایل سریع تر از تکنولوژی های ۱۵ واتی گوشی های سامسونگ و هواوی عمل می کند شارژ کامل آن تنها نیم ساعت بیشتر طول خواهد کشید. شیائومی برای استفاده هرچه بهتر از قابلیت شارژ سریع این گوشی یک شارژر بیسیم ۱۵ دلاری و پاوربانک ۱۰ هزار میلی آمپر ساعتی ۲۲ دلاری هم برای آن در نظر گرفته که علاقمندان می توانند با پرداخت مبلغ اضافه داشته باشند.

به گفتگو بپیوندید