رد کردن لینک ها

آقای لی جون درباره آینده شیائومی و همکاران آن صحبت می کند

با توجه به این مسئله که درحال حاضر در چین برقرار می باشد. شرکت کوالکام تصمیم به برگزاری یک رویداد خاص با عنوان پایان سال کرده است که در طول این رویداد مصاحبه هایی با مدیران برترین شرکت های تولیدکننده گوشی در چین انجام می شود. یکی از افرادی که با وی مصاحبه صورت گرفت آقای لی جون بود که در طی مصاحبه اظهارات بسیار جذابی را بیان کرد.

مصاحبه با لی جون درباره آینده شیائومی

در طی این مصاحبه خلاصه ای از اهداف و چشم اندازهای شرکت مورد بحث قرار گرفت. آقای لی جون اعلام کرد که در سال جدید آن ها استراتژی برند چندگانه راه اندازی خواهند کرد. با این کار او به 2 برند اصلی شرکت یعنی شیائومی و ردمی در کنار 3 زیر برند شرکت یعنی POCO،Mito و BlackShark اشاره کرده است. همچنین اقای لی جون اعلام کرد که تمامی برندهای متعلق به این شرکت محصولات برجسته ای ( نه تنها گوشی های هوشمند) را تولید خواهند کرد. آقای لی جون همچنین گفت پس از 8 سال کارآفرینی شرکت شیائومی تحت تأثیر تغییرات مختلفی قرار گرفته است. شیائومی در دنیای تجارت بسیاری از ناممکن ها را ممکن کرده است. این شرکت که در ابتدای کار تنها 10 کارمند داشت در حال حاضر چهارمین برند برتر تولیدکننده گوشی موبایل در جهان می باشد. در عین حال این شرکت همچنین بزرگترین پلتفرم اینترنت اشیاء (IoT) در جهان برای مشتریان را ایجاد کرده است. علاوه بر این، او تاکید کرد بدون توجه به اینکه کسب و کار او چقدر رشد می کند، انگیزه و ماموریتی است که او در هنگام راه اندازی شیائومی داشته است همچنان پابرجاست. این هدف و ماموریت دوست شدن با کاربران می باشد. او گفت: “ما همیشه بر روی تولید یک محصول خوب اصرار داریم تا هر کس در جهان بتواند از زندگی فوق العاده ای که فن آوری به ارمغان می آورد لذت ببرد.” وی همچنین در ادامه سخنان خود گفت که: بازار جهانی گوشی های موبایل در حال حاضر با یک افت روبرو است که با بازاریابی گشتره شبکه 5G می تواند ادامه پیدا کند، با این حال شیائومی آماده انجام یک جنگ طولانی در بازار می باشد. آقای لی جون ادامه داد که: شرکت شیائومی به سختی و با بیشترین میزان توان تلاش می کند تا محصولات باکیفیتی را روانه بازار کند.

بیوگرافی آقای لی جون


«لی جون» در ۱۶ام دسامبر ۱۹۶۹ در شهر شیانتائوی استان هوبِی چین به دنیا آمد. دوران تحصیلش را طبق روال معمول گذراند و نهایتا در ۱۹۸۷ از دبیرستان میان‌یانگ دیپلم گرفت. تحصیلات‌اش را در «دانشگاه ووهان» (Wuhan University) و در رشته‌ی علوم رایانه پی‌گرفت؛ درسش خیلی خوب بود و توانست دو ساله درس‌های دوره‌ی لیسانس را تمام کند. البته از دو سال باقی‌مانده دانشگاه نهایت استفاده را کرد و به برنامه‌نویسی رایانه مشغول شد. به‌علاوه در این مدت با کسانی آشنا شد که همگی بعدا مدیران برترین شرکت‌های چین شدند. لی بالاخره مدرک لیسانس خود را پس از چهار سال در ۱۹۹۱ دریافت کرد. بعد از فراغت از تحصیل راهی بازار کار شد؛ شرکت «کینگ‌سافت» (Kingsoft) او را به عنوان مهندس استخدام کرد. لی از روز اول با اشتیاق سر کار حاضر شد و پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پیمود تا سرانجام در ۱۹۹۸ به ریاست کینگ‌سافت رسید.

کمی بعد در سال ۲۰۰۰ میلادی به تقلید از آمازون یک وبگاه فروش کتاب راه انداخت و نامش را «جویو» (Joyo) گذاشت. کار و بار جویو گرفت و توانست در جامعه‌ی چین جای خود را باز کند. در ۲۰۰۴ شرکت آمازون که سخت دنبال راهی برای ورود به بازار میلیاردی این کشور می‌گشت تصمیم گرفت به‌جای ورود مستقیم، با خرید Joyo و استفاده از تجارت بومی، فعالیت خود را شروع کند. آمازون در آن سال برای خرید این وبگاه ۷۵ میلیون دلار پرداخت.
لی در ۲۰ دسامبر ۲۰۰۷ از ریاست شرکت کینگ‌سافت استعفا داد. اعلام شد که او به بیماری‌ای دچار شده و این اقدام برای سلامتی‌اش الزامی بوده. به هر حال احتمالا هدف از این استعفا، استراحت و کاهش اضطراب کار نبود چراکه چند ماه بعد در vancl.com و UCWEB سرمایه‌گذاری کرد؛ کمی بعد هم ریاست هیات مدیره‌ی UCWEB را بر عهده گرفت. UCWEB همان شرکتی است که مرورگرهای وب UC Browser را ارایه می‌دهد.

به گفتگو بپیوندید