رد کردن لینک ها

شیائومی 9 ساله شد: تاریخچه و اطلاعات مهم

9 سال پیش 8 نفر در شهر پکن با هدف ساختن یک چیز باحال گرد هم جمع شدند و تنها پس از خوردن چند کاسه حریره ارزن (millet porridge) آن ها نام شرکت خود را پیدا کردند: شیائومی. آنچه که آن 8 نفر ساختند امروزه یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده گوشی موبایل در دنیا می باشد. البته شیائومی تنها گوشی های موبایل تولید نمی کند و بسیاری از محصولات را می توان با برند این شرکت در بازار پیدا کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا تاریخچه و اطلاعات مهم این شرکت چینی را با یکدیگر مرور کنیم.

چطور Xiaomi تلفظ می‌ شود؟

Xiaomi یک کلمه‌ چینی است و به سختی می‌ توان آن را درست تلفظ کرد. هوگو بارا می ‌گوید نزدیک‌ترین تلفن به اسم این شرکت چیزی شبیه به “Show Me” است که البته شو در آن بیشتر شبیه به SHIAO تلفظ می ‌شود. شبیه‌ ترین چیزی که در زبان ما نزدیک به تلفظ صحیح این کلمه است «شیائومی» است. اما وقتی یک چینی این کلمه را تلفظ کند بعید است متوجه شوید که منظورش همان شیائومی است که ما به زبان می ‌آوریم.

شروع

دفتر مرکزی شرکت شیائومی در شهر پکن مستقر می باشد و این شرکت در تاریخ 6 آوریل 2018 با 8 بنیانگذار و 14 کارمند فعالیت خود را آغاز کرد. لوگوی این شرکت که Mi می باشد درواقع کوتاه شده Mobile Internet می باشد. البته عبارت Mi معانی دیگری مانند Mission Impossible نیز دارد. نام این شرکت در زبان چینی به صورت 小米 نوشته می شود و همانطور که در بالا اشاره کردیم هنگامیکه بنیانگذاران در حال خودن حریره ارزن بودند نام شرکت در ذهن آن ها شکل گرفت. آقایان Lei Jun  وLin Bin قبل از شروع ایده شرکت نیز با یکدیگر دوست بودند. Lin Bin در اوایل سال 2018 هنگامیکه گوگل تصمیم به همکاری با UC Browser گرفت با یکدیگر ملاقات کردند. در آن زمان Lin Bin در گوگل به عنوان مدیر توسعه کسب و کار و تولید محصولات موبایلی در چین کار می کرد. Lei Jun نیز در آن زمان در سمت رئیس انجمن UC Web به فعالیت می پرداخت.

بنیانگذاران شیائومی

شیائومی فعالیت خود را با 8 بنیانگذار آغاز کرد که همگی در دهه چهارم و پنجم زندگی خود بودند. هرچند میزان سن آن ها از میانگین سنی بنیانگذاران استارتاپ های چینی بالاتر بود اما تجربه و سخت کوشی آن ها موجب شد که شرکت با قدرت به کار خود ادامه دهد.

لیست بنیانگذاران شیائومی:

Lei Jun( نام مستعار: Lei Zong) – در حال حاضر مدیرعامل شرکت شیائومی

Lin Bin (نام مستعار: Bin Zong)- در حال حاضر مدیر شیائومی و سرپرست دپارتمان موبایل

Li Wanqiang( نام مستعار : Alee)- سرپرست تیم تجرت الکترونیک شیائومی

Kong-Kat Wong   KK( نام مستعار: KK)- مدیر تیم های  Mi Wi-Fi و Mi Cloud teams

Wang Chuan ——  Chuan Sir(نام مستعار: Chuan Sir)- مدیر بخش چین شیائومی و سرپرست کسب و کار تلویزیون هوشمند شیائومی

Hong Feng: مدیر بخش MIUI شیائومی

Guangping Zhou: مدیر تیم های سخت افزار و BSP شیائومی

Liu De ——  Brother De( نام مستعار: Brother De)- سرپرست تیم های طراحی صنعتی و توسعه اکوسیستم شیائومی

کارمندان شیائومی

شیائومی فعالیت خود را تنها با 14 کارمند آغاز کرد اما اکنون بیش از 18 هزار کارمند در کشورهای مختلف مشغول کار در این شرکت می باشند. در حالیکه بیش از 40 درصد سهام شرکت شیائومی در اختیار Lei Jun و Lin Bin می باشد بیش از 7 هزار کارمند شرکت نیز از سهامداران به حساب می آیند.

چطور شیائومی به این شکل رشد کرد؟

این کمپانی گوشی هوشمند برای بازارهای چین، تایوان، سنگاپور و برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی ارائه می‌کند. بخش بزرگی از فروش شیائومی بصورت آنلاین انجام می‌شود تا محصولات با حداقل هزینه‌های سربار در اختیار مشتری قرار گیرند. کلیه‌ی قطعات مورد استفاده در محصولات این شرکت نیز توسط تامین‌کنندگان دیگر تهیه می‌شوند تا خود شیائومی درگیر تولید آن‌ها نشود. به این ترتیب شیائومی درگیر مشکلاتی که گریبان‌گیر کمپانی‌های بزرگ است، نمی‌شود؛ مشکلاتی نظیر درگیری پتنت‌ها، رقابت بر سر تولید سخت‌افزار قوی‌تر و …

این کمپانی به خوبی توانسته است تا برندسازی لازم را مخصوصا در کشور چین انجام دهد. کنفرانس‌های معرفی این شرکت، مملو از مخاطب است و همچون کنسرت‌های بزرگ موسیقی سر و صدا بر پا می‌کنند. شیائومی ارتباط بسیار خوبی با رسانه‌ها دارد و  فعالیت‌های قابل ملاحظه‌ای را در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهد.

شیائومی در زمینه‌ی کسب رضایتِ مشتری نیز عالی عمل می‌کند و مشتریان را در شرایط مختلف تنها نمی‌گذارد. مثلا وقتی اعلام شد که شیائومی اطلاعات مربوط به آدرس کاربران خود را جمع می‌کند در پاسخ به جای اینکه دوپهلو صحبت کند، بصورت مستقیم از مخاطب خود معذرت خواهی کرد و دسترسی‌های اولیه را تغییر داد.

شیائومی برخلاف دیگر تولیدکنندگان چینی، توجه خاصی به بخش نرم‌افزار دارد و مدام در حال بروز رسانی نرم‌افزار محصولات خود است. در واقع شیائومی پس از فروش محصول نیز مخاطب خود را تنها نمی‌گذارد درست مانند شرکت‌های مطرح تولید کننده موبایل. به این ترتیب این کمپانی امکانات مشابه تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌هوشمند را در اختیار مشتری قرار می‌دهد با این تفاوت که قیمت محصول نهایی آن به مراتب پایین‌تر از دیگران است. شاید این مهم‌ترین دلیل محبوبیت شیائومی و موفقیت آن باشد.

چرا به شیائومی، اپلِ چین می‌گویند؟

هرچند مدیرعامل شیائومی از این مقایسه متنفر است. اما شباهت‌هایی بین این دو برند وجود دارد. محصولات شیائومی شباهت زیادی به معادل‌های اپلی دارند. به عنوان مثال Mi Pad این شرکت بسیار شبیه به iPad Mini است و Mi Note ها نیز مستقیما برای رقابت با آیفون ۶ پلاس عرضه شده‌اند. نرم‌افزار این شرکت از نظر ترکیب‌بندی، شکل و شمایل آیکون‌ها و موارد دیگر شبیه به iOS اپل است. اما از نظر قیمت محصولات شیائومی به مراتب ارزان‌تر هستند برای مقایسه Mi Note با قیمت ۳۷۰ دلار و Mi Note Pro با قیمت ۵۲۰ دلار را با آیفون ۶ پلاسِ  ۷۰۰ دلاری مقایسه کنید.

گوشی Mi Note Pro از هر نظر به قوی‌ترین سخت‌افزار حال حاضر بازار مجهز شده است و از نظر طراحی ظاهری نیز چیزی کم ندارد. بدنه‌ آن در قسمت پشت و جلو شیشه‌ای است و بدنه ۶.۹۵ میلی‌متری آن از آیفون ۶ پلاس یا گلکسی نوت ۴ باریک‌تر است. پس شیائومی موفق به ارائه‌ سخت‌افزاری شده که از هر نظر قادر به رقابت با بهترین‌های بازار است.

ورود شیائومی به بازار سخت‌افزار

در سال ۲۰۱۱، شیائومی گوشی هوشمند می وان (Mi One) را به بازار معرفی کرد. بنابراین، این برند موفق شد علاوه بر نرم‌افزار، در زمینه‌ی سخت‌افزار هم وارد عمل شود. گوشی Mi One در آن زمان با مشخصات و قیمتی عالی به بازار عرضه شد. محصولی که بیان‌گر فلسفه‌ی برند شیائومی بود: ارزان اما باکیفیت!

هر چند که از نظر تحلیل‌گران، شیائومی به سرعت لقب اپل چینی را به خود اختصاص داد، اما خود این برند ترجیح می‌داد با آمازون مقایسه شود و بیشترین بخش درآمدش از طریق محتوا و خدماتی که ارایه می‌دهد، باشد.

در اوت ۲۰۱۲، شیائومی گوشی هوشمند شیائومی می 2 (Mi2) را معرفی کرد. این گوشی به پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون S4 پرو، پردازنده‌ی چهار هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتز، رم ۲ گیگابایت و تراشه‌ی گرافیگی آدرنو ۳۲۰ مجهز بود. شیائومی در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۳ اعلام کرد که توانسته است ۱۰ میلیون گوشی هوشمند Mi2 را در عرض ۱۱ ماه به فروش برساند.

گوشی‌های Mi2 در کشورهایی چون ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، استرالیا و نیوزیلند فروخته شده‌اند. در ۵ سپتامبر ۲۰۱۳، لی جون، مدیر عامل شیائومی تصمیم خود را در خصوص ارایه‌ی تلویزیون هوشمند ۴۷ اینچی سه بعدی مبتنی بر اندروید، اعلام کرد. در سپتامبر ۲۰۱۳، شیائومی گوشی هوشمند خود Mi3 را در دو سری عرضه کرد.

اولین نسخه مجهز به پردازنده‌ی قوی اسنپدراگون ۸۰۰ کوالکام با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و نسخه‌ی دوم مجهز به پردازنده‌ی تگرا ۴ انویدیا بود. در همان ماه شیائومی تصمیم گرفت تا نخستین فروشگاه خود را در شهر پکن افتتاح کند. در اکتبر ۲۰۱۳، شیائومی به عنوان پنجمین گوشی هوشمند پر استفاده در چین معرفی شد. شیائومی توانست ۲۶.۱ میلیون گوشی هوشمند را در فاصله‌ی زمانی سال ۲۰۱۳ تا نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۴ به فروش برساند.

شیائومی در بازار هند؛ شروع فروتنانه!

بازار هند سریع‌ترین رشد را در بین بازارهای گوشی‌‌های هوشمند دارد، از این رو موفقیت در آن برای بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مهم و ضروری است. در ژوئیه‌ی ۲۰۱۴، شیائومی اولین گوشی هوشمند مدل Mi3 خود را در بازار هند عرضه کرد. به این ترتیب در یک نشست مطبوعاتی کم سر و صدا که در یک سالن کوچک برگزار شد، شیائومی در هند اعلام حضور کرد.

برای ورود به بازار هند شیائومی از شراکت بزرگ‌ترین وبسایت فروش اینترنتی هند به نام فلیپکارت Flipkart بهره گرفت. به این ترتیب، مشتریان علاقه‌مند باید برای خرید گوشی شیائومی اقدام به ثبت نام می‌کردند و موجودی محدود شیائومی در عرض چند ثانیه به فروش رفت! پیش از شیائومی شرکت موتورولا اقدام به این گونه فروش‌های انحصاری در چین کرده بود و پس از شیائومی هم شمار زیادی از تولیدکنندگان چینی اقدام به این سبک از فروش در هند کردند. با این حال، شیائومی برنامه‌های بزرگ‌تری پیش رو داشت!

MIUI رابط کاربری اختصاصی شیائومی

MIUI(می‌یوآی) از نظر لغوی مخفف عبارت «MI User Interface» است و به صورت «می یو آی» تلفظ می‌شود. MI همان برند شیائومی و UI به معنای رابط کاربری می‌باشد. MIUI در واقع یک فریم‌ور بر مبنای سیستم عامل اندروید است که به طور ویژه توسط شیائومی برای موبایل‌‌ها و تبلت‌ها توسعه داده شده است. MIUI به صورت پیش فرض روی گوشی‌های هوشمند تولید شیائومی نصب می‌شود و همینطور می‌توان آن را روی گوشی‌های تولیدی دیگر برندها هم نصب کرد. البته نسخه‌ای که به صورت پیش فرض نصب می‌شود دارای ویژگی‌هایی است که در نسخه قابل نصب موجود نیست.

می‌یوآی در ابتدا بر پایه اندروید ۲٫۲٫x Froyo در شرکت شیائومی و به زبان چینی توسعه داده شد و چندین اپلییکیشن انحصاری شیائومی برای افزایش کارایی MIUI روی آن نصب شد. بعد از انتشار و استقبال توسعه دهندگان از این فریم‌‌ور جدید، نسخه‌های ترجمه شده غیر رسمی هم وارد بازار شدند و بعدها شیائومی نسخه‌های ارتقا یافته‌تری را در سه بخش چینی، اروپایی و جهانی منتشر کرد و همچنان به بروزرسانی آن ادامه می‌دهد. ظاهر MIUI ترکیبی از اندروید، لانچر TouchWiz سامسونگ و آی‌او‌اس گوشی‌های آیفون است.

یک موضوع که MIUI برای خریداران گوشی‌های شیائومی شک و تردید ایجاد می‌کند خبرهایی است که از تحریم یا ممنوعیت خدمات گوگل در چین شنیده می‌شود. این خبرها باعث شده کاربران زیادی از خرید گوشی‌های شیائومی اجتناب کنند چون شنیده‌اند گوگل پلی روی MIUI نصب نمی‌شود. واقعیت این است که گوگل و دولت چین دچار مشکلاتی هستند که باعث شده برخی خدمات گوگل در چین قابل عرضه نباشند و از همین جهت شیائومی سه نسخه مختلف از MIUI برای چین، بازار جهانی و اروپا عرضه می‌کند.

نسخه جهانی و اروپایی دارای گوگل پلی و دیگر اپلیکیشن‌های گوگل هستند و نسخه اروپایی با جهانی تنها در جزئیات کمی مثل نصب بودن اپلیکیشن Mi Picks برای بازار هند یا برخی قابلیت‌های سخت‌افزاری پشتیبانی شده تفاوت دارند اما نسخه چینی اپلیکیشن‌های گوگل از جمله گوگل پلی‌ را ندارد.

مهمترین ویژگی برتر MIUI سرعت آن است. MIUI مشابه رام (ROM) سیانوژن (CyanogenMod) مبتنی بر AOSP است که باعث می‌شود سرعت بالایی در عملکرد داشته باشد. دومین برتری عمده MIU قابلیت‌های شخصی‌سازی آن است، از نظر ظاهری تم‌های مختلفی برای آن وجود دارند که افکت‌های مختلفی هم دارند. با تغییر تم MIU همه چیز از آیکون‌‌ها تا ظاهر صفحه اصلی تغییر می‌کند.

یک ویژگی جالب دیگر MIUI امکان اجرای همزمان یک اپلیکیشن بصورت دوگانه است، برای مثال اگر از دو سیم کارت خود برای ارتباط در واتساپ استفاده می‌کنید، می‌توانید همزمان دو واتساپ برای هر خط خود داشته باشید. این کار نیاز به هیچ گونه دستکاری یا نصب اپلیکیشن اضافه ندارد.

ویژگی‌های جالب MIUI منحصر به این موارد نیست و چندین مزیت کوچک و بزرگ دیگر وجود دارد که همچنان در هر بروزرسانی به آنها اضافه هم می‌شود.

سال شمار شیائومی

2010

اولین نسخه رابط کاربری شرکت با نام MIUI منتشر شد.

2011

اولین گوشی هوشمند شیائومی با نام M1 در تاریخ 16 آگوست رونمایی شد. این گوشی مجهز به پردازنده 2 هسته ای با سرعت 1.5 گیگاهرتز بود. فروش این گوشی با قیمت 1999 یوان ( تقریباً 300 دلار) از ماه اکتبر همان سال و تنها به صورت آنلاین آغاز شد.

2012

شرکت گوشی بعدی خود را با نام Mi 2 و با چیپست Snapdragon S4 Pro APQ8064 عرضه کرد. این گوشی در چین بسیار محبوب شد و بیش از 7.19 میلیون نسخه از آن به فروش رسید.

2013

شیائومی گوشی Mi 3 را در 2 نسخه متفاوت عرضه کرد. در یک نسخه از SD800 و در نسخه دیگر از NVIDIA Tegra 4 استفاده شده بود. این گوشی به عنوان پرچمدار شیائومی در سال بعد وارد بازارهای بین المللی شد.

در این سال شرکت شیائومی همچنین اولین گوشی سری ردمی را نیز عرضه کرد. توجه این سری از گوشی ها بر بازار گوشی های میانرده بود. اولین گوشی این سری که در ماه جولای سال 2013 عرضه شده است Redmi 1 نام داشت و در آن از پردازنده MediaTek MT6589T استفاده شده بود. این گوشی در بین کاربران گوشی های مقرون بصرفه بسیار محبوب شد.

در این سال به لطف عرضه گوشی های مختلف شیائومی توانست بیش از 18.3 میلیون عدد گوشی هوشمند به فروش رساند.

2014

در این سال شرکت شیائومی تصمیم گرفت که فعالیت خود را به خارج از چین نیز گسترش دهد.

اولین توقف بین المللی شیائومی در کشور سنگاپور بود. پس از آن کشورهایی مانند مالزی و فیلیپین نیز به حوزه فعالیت این شرکت اضافه شدند.

در این سال همچنین شرکت شیائومی فعالیت خود را در بازار هند و با عرضه گوشی Mi 3 آغاز کرد. باتوجه به گسترش فعالیت های بین المللی شیائومی این شرکت تصمیم گرفت که دامنه Mi.com را خریداری کند. شرکت شیائومی برای تصاحب این دامین 3.6 میلیون دلار پرداخت کرد که در زمان خود به عنوان گرانترین دامنه خریداری شده در چین لقب گرفت.

در این سال نسخه بزرگتر و پیشرفته تر گوشی ردمی 1 با نام ردمی نوت نیز وارد بازار شد.

در سال 2018 شرکت شیائومی توانست 61.12 میلیون عدد گوشی هوشمند به فروش برساند و فعالیت خود را به سطح جدیدی برساند.

2015

گسترش بین المللی شیائومی ادامه یافت و به بازارهایی مانند برزیل نیز ورود کرد.

در این سال شرکت شیائومی تصمیم گرفت اولویت های خود را در بازار هند تغییردهد. باتوجه به این مسئله شرکت شیائومی گوشی Mi 4i را بطور ویژه برای بازار هند تولید کرد و این گوشی برای اولین بار در هند عرضه شد و پس از آن وارد سایر بازارها شد.

شرکت در این سال همچنان سیستم فروش آنلاین خود را ادامه داد و هنوز خبری از فروش آفلاین نبود.

هرچند شیائومی در این سال نتوانست به هدف خود که فروش 100 میلیون عدد گوشی هوشمند بود دست پیدا کند اما شیائومی با فروتنی این مسئله را پذیرفت و اعلام کرد که هدفگذاری آن ها کمی غیرواقعی بوده است. هرچند میزان فروش شیائومی در این سال اعلام نشد اما طبق گزارشات منتشر شده این شرکت در حدود 70 میلیون عدد گوشی هوشمند را بفروش رساند.

2016

کشمکش ادامه دارد. شرکت شیائومی به فعالیت خود در برزیل به سختی ادامه می دهد.

با اینحال شیائومی در بازار هند چندین گوشی مانند Mi max و Redmi Note 3 را عرضه کرد که دومی به عنوان یکی از پرفروش ترین گوشی های شیائومی در آن سال شناخته می شود.

هدف بعدی شیائومی بازار اتحادیه اروپا است. این شرکت با نخستین توزیع کننده خود یعنی ABC Data  وارد این بازار شد. در ماه نوامبر این سال شرکت شیائومی از یک گوشی هوشمند رونمایی کرد که نگاه ها را به این برند تغییر داد. گوشی Mi mix 3 در حالی منتشر شد که از نظر طراحی یک گوشی انقلابی به حساب می آید. در این گوشی 3 طرف از صفحه نمایش دارای حاشیه های باریکی بودند که این مسئله موجب شد تا نسبت صفحه نمایش به بدنه این گوشی بسیار بالا باشد. در حال حاضر می توان گفت که طراحی گوشی Mi mix موجب تحولات بسیاری در حوزه طراحی گوشی شد و طراحی فعلی گوشی های موبایل را می توان برگرفته از گوشی Mi mix دانست.

با اینحال بطور کلی سال 2016 برای شیائومی سال بدی بود. مدل فروش آنلاین شیائومی دیگر چندان مؤثر بنظر نمی رسد و شرکت هایی مانند OPPO و Vivo با فروش آفلاین خود در حال تصاحب سهم شیائومی از بازار موبایل بودند. در انتهای سال شرکت شیائومی تنها توانست 53 میلیون عدد گوشی هوشمند به فروش برساند که نسبت به سال گذشته کاهش بسیاری داشته و بطور قطع نسبت به هدفگذاری شرکت نیز بسیار پایین تر بود.

2017

در این سال شیائوم خود را دوباره بازیافت. پس از 2 سال افت فروش بسیاری اعلام کردند که شرکت شیائومی همانند بسیاری از استارتاپ ها دارای شروعی امیدوار کننده و پایانی زود هنگام می باشد.

اما شرکت در این سال تغییرات بسیاری اعمال کرد و مردم را نیز بطور کامل متوجه این تغییرات کرد. شرکت شیائومی در انتهای سال 2017 توانست بیش از 92 میلیون عدد گوشی هوشمند را به فروش برساند و این افزایش فروش ناگهانی پیش از این در هیچ شرکتی دیده نشده بود.

اولین و بزرگترین تغییری که در شرکت شیائومی به وقوع پیوست تغییر سیاست فروش آفلاین این شرکت بود. مدیرعامل شیائومی آقای لی جون اعلام کرد که این شرکت به خرده فروشی و فروش آفلاین علاقه مند شده و قول داد تا انتهای همان سال 200 فروشگاه در سرتاسر چین افتتاح کند.

با وجود اینکه شیائومی در بازار کشور خود دچار مشکلات بسیاری شده بود اما تجربه این شرکت در هند در 2 سال گذشته بسیار موفق آمیز بوده است. در سال 2017 شرکت شیائومی موفق شد با کنار زدن سامسونگ خود را به عنوان برند شماره 1 بازار موبایل هند معرفی کند.

شیائومی اولین فروشگاه خود را در شهر بنگلور هند افتتاح کرد و این شرکت هدفگذاری کرد که تا 2 سال آینده بیش از 100 فروشگاه در سرتاسر هند افتتاح کند.

در این سال شرکت شیائومی یک محصول فوق العاده را برای طرفداران آماده کرد. اولین گوشی شیائومی تحت پروژه اندروید وان گوگل با نام Mi A1 عرضه شد.

2018

شرکت شیائومی با همکاری 3 توزیع کننده فعالیت خود را در اروپا گسترش می دهد و به بازار انگلستان نیز ورود پیدا می کند. در این سال شرکت شیائومی از گوشی پرچمدار Mi mix 2S رونمایی کرد. این گوشی اولین گوشی موبایل شیائومی بود که از نظر دوربین در سطح بسیار بالایی می باشد. عرضه این گوشی توانست شایعه این را که شیائومی نمی تواند یک دوربین باکیفیت را عرضه کند را از بین برد. این گوشی در بنچمارک DxOMark توانست امتیاز 97 را کسب کند و برای اولین بار شیائومی را در بین بزرگان دوربین موبایل قرار داد.

شرکت شیائومی اعلام کرد که در بخش سخت افزار پس از پرداخت مالیات تنها 5 درصد سود خالص برای خود درنظر خواهد گرفت. در این سال شرکت شیائومی وارد بورس اوراق بهادار هنگ کنگ شد و با افزایش 4.2 میلیارد دلاری ارزش این شرکت به 54 میلیارد دلار رسید. در سال 2018 شرکت شیائومی با فروش 100 میلیون گوشی موبایل تا ماه نوامبر توانست به هدف خود دست پیدا کند. تا پایان سال 2018 شرکت شیائومی توانست 122 میلیون عدد گوشی هوشمند را به فروش برساند.

2019

در ماه ژانویه سال 2019 شرکت شیائومی تصمیم گرفت که برند ردمی را به عنوان یک برند مستقل معرفی کند و آقای Lu Weibing را به عنوان مدیر آن منصوب کند. شرکت همچنین تصمیم گرفت که گوشی ردمی نوت 7 را با 18 ماه گارانتی وارد بازار کند. شرکت شیائومی در جریان برگزاری MWC 2019 تصمیم گرفت که نسخه 5G گوشی Mi mix 3 را وارد بازار کند و به سایر بزرگان این عرصه بپیوندد. شرکت شیائومی همچنان به بهبود کیفیت دوربین گوشی های خود ادامه می دهد و در این بین گوشی Mi 9 با کسب امتیاز 107 در بنچمارک DxOMark به یکی از 5 دوربین برتر موجود در بازار تبدیل می شود.

اعداد و ارقام 9 سال فعالیت شیائومی

شرکت شیائومی در حال حاضر بیش از 242 میلیون کاربر MIUI در سرتاسر دنیا دارد.

شرکت شیائومی در حال حاضر بیش از 151 میلیون عدد دستگاه دارد که مبتنی بر اینترنت اشیاء فعالیت می کند. همچنین بیش از 2.3 میلیون کاربر بیش از 5 عدد از این دستگاه ها را در اختیار دارد. شرکت شیائومی در بازار تلویزیون های هوشمند کشور چین رتبه اول را در اختیار دارد. محصولات شیائومی در بیش از 70 کشور به فروش می رسد و این برند در 16 بازار موبایل بین 5 برند برتر قرار دارد.

در حال حاضر بیش از 2000 فروشگاه Mi Home در سرتاسر دنیا افتتاح کرده است.

شرکت شیائومی در مقایسه با بسیاری از شرکت ها هنوز تازه کار به حساب می آید و با این وجود از آن ها سبقت گرفته است. با اینحال امیدواریم که سفر پرماجرای این شرکت سالیان سال ادامه داشته باشد و ما بتوانیم برای مدت بسیار زیادی از خلاقیت و محصولات بینظیر شیائومی استفاده کنیم.

به گفتگو بپیوندید