رد کردن لینک ها

تصویری از گوشی بلک شارک جدید منتشر شد

شرکت شیائومی سال گذشته اولین گوشی گیمینگ خود را با نام بلک شارک روانه بازار کرد. پس از آن این شرکت نسل دوم این گوشی را با نام Black Shark Helo عرضه کرد. حال طبق اخبار منتشر شده شرکت شیائومی قصد دارد در یکی دو ماه آینده نسخه جدید گوشی گیمینگ را با نام بلک شارک 2 عرضه کند. انتظار می رود این گوشی مجهز به چیپست اسنپدراگون 855 و 8 گیگابایت رم باشد. حال یک تصویر منتشر شده که به نظر می رسد مربوط به این گوشی می باشد.


گوشی Black Shark 2 (نام هنوز تایید نشده) از نظر طراحی دنبال کننده نسل های قبلی می باشد. از دیگر مشخصات احتمالی این گوشی می توان به دوربین دوگانه و شارژ سریع 27 واتی اشاره کرد. در مورد سایر مشخصات این گوشی نمی توان اظهار نظر دقیقی کرد و باید تا زمان رونمایی منتظر ماند.

مشخصات گوشی بلک شارک

گوشی Black Shark شیائومی دارای یک صفحه نمایش ۵٫۹۹ اینچی با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می باشد و باید بگوییم که صفحه نمایش این گوشی از نظر کیفیت و دقت رنگ جزء بهترین های بازار می باشد و بطور قطع شما از دیدن تصاویر از آن لذت خواهید برد. بطور قطع یکی از مهم ترین ویژگی های این گوشی طراحی بسیار خاص آن می باشد. استفاده از فلز به رنگ مشکی به همراه نوارهای نوری سبز ظاهر خیره کننده ای به این گوشی بخشیده است. زمانی که این گوشی را از نزدیک مشاهده کنید می توانید ببینید که قسمت بالا و پایین این گوشی از شیشه ساخت شده و در قسمت بالای این صفحه دوربین های دوگانه و فلش دوربین قرار گرفته است. در قسمت پایین پنل نیز نام ‘Black Shark’ به چشم می خورد. در قسمت وسط آن نیز حرف S قرار گرفته است که به جای Shark استفاده شده است که با مثلثی از شیارهای لیزری احاطه شده است. قسمت مرکزی به قسمت های بیرونی کشیده شده و به تدریج شیب این ناحیه به سمت کناره ها کاهش یافته است. جالب تر اینکه زمانی که شما تماس دارید و یا پیامی دریافت می کنید لوگو S به رنگ سبز روشن شده و زمانی تماسی دریافت می کنید این لوگو با ضرب آهنگ چشمک می زند. در لبه سمت چپ گوشی دکمه پاور قرار دارد. در لبه سمت راست نیز یک دکمه با نام Shark قرار گرفته است که فشار دادن آن موجب می شود تمام منابع گوشی به انجام بازی اختصاص داده شود.

مشخصات گوشی بلک شارک
گوشی بلک شارک مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ می باشد که در حال حاضر قویترین پردازنده ارائه شده توسط شرکت کوالکام می باشد. در کنار این پردازنده از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است. همچنین در این گوشی از پردازنده گرافیکی Adreno 630 استفاده شده است. در این گوشی از سیستم خنک کننده مایع اختصاصی شرکت شیائومی استفاده شده که به کاهش دمای گوشی در هنگام بازی بسیار کمک می کند.
سازندگان این گوشی برای اینکه این گوشی را برای انجام بازی مناسب تر کنند امکان اتصال گیم‌ پد اختصاصی را فراهم کرده اند.این گیم‌ پد دارای یک باتری ۳۴۰ میلی ‌آمپر ساعتی است و از طریق بلوتوث به گوشی متصل می‌شود.، باتری این گیم ‌پد با یک بار شارژ می تواند تا ۳۰ ساعت به فعالیت بپردازد. این گیم پد را می توان برای سایر دستگاه های اندرویدی که دارای بلوتوث ۴ و اندورید ۴٫۴ و بالاتر هستند نیز استفاده کرد.

شرکت شیائومی برای دوربین پشتی این گوشی از یک دوربین دوگانه با سنسورهای ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی استفاده کرده و برای افزایش کیفیت تصاویر از یک فلش دوگانه استفاده کرده است. برای دوربین سلفی این گوشی نیز از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی استفاده شده است.
بطور قطع یکی از مهم ترین ویژگی های یک گوشی گیمینگ باتری آن می باشد و شرکت شیائومی با استفاده از یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری وظیفه خود را بخوبی انجام داده است این باتری از فناوری شارژ سریع ۳ پشتیبانی می کند که با استفاده از آن می توان باتری را به سرعت شارژ کرد.

مشخصات گوشی Black Shark Helo

تفاوت اصلی بین این گوشی با نسل قبلی آن مربوط به نمایشگر می شود. در نسل قبلی این گوشی، نمایشگری با تکنولوژی LCD استفاده شده اما در نسل جدید این نمایشگر با یک نمایشگر AMOLED جایگزین شده است. نمایشگر این گوشی همچنا ن بدون بریدگی بوده که از این جهت یک نکته مثبت حساب می‌شود. این نمایشگر ۶.۰۱ اینچی، رزولوشن FHD+ یا به طور دقیق‌تر ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل دارد. نرخ تجدید این نمایشگر همچنان ۶۰ هرتز بوده و اگر به دنبال نرخ تجدید بیشتر می‌گردید، بهتر است سراغ گوشی گیمینگ Asus ROG یا ریزر فون ۲ بروید.

پردازنده این دستگاه همچنان اسنپ‌دراگن ۸۴۵ بوده و اگر نسخه ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی را بخواهید، می‌توانید بین دو مدل با ۶ و یا ۸ گیگابایت رم، انتخاب کنید. نسخه سوم اما حافظه رم ۱۰ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی دارد. صحبتی از پشتیبانی از microSD به میان نیامده و مشخص نیست این گوشی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند یا خیر.

با توجه به لیست مشخصات سخت‌افزاری، در پشت این گوشی شاهد یک دوربین ۱۲ و دوربین دوم ۲۰ مگاپیکسلی هستیم. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی دستگاه، لنزی با دریچه دیافراگم f/1.75 دارد و سنسور آن از پیکسل‌های بزرگ ۱.۲۵μm استفاده می‌کند. دوربین جلویی دستگاه ۲۰ مگاپیکسلی بوده و جلوی آن لنزی با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است.

مشخصات گوشی Black Shark Heloمنبع انرژی این گوشی یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری است و از فناوری Quick Charge 3.0 نیز در این گوشی پشتیبانی می‌شود. هنوز از نسخه اندروید دستگاه نیز مطمئن نیستیم اما احتمالا با اندروید ۸.۱ عرضه می‌شود و باید تا یکی دو ماه دیگر بروزرسانی اندروید پای نیز برای این گوشی منتشر شود. طبق معمول، پوسته اختصاصی شیائومی یعنی MIUI 10 نیز روی این گوشی نصب خواهد بود.

اما تجربه بازی با این گوشی چگونه است؟ آنطور که شیائومی اعلام کرده، لوازم جانبی بهتری برای این گوشی عرضه خواهد شد. دو نسخه‌ای که رم ۶ و ۸ گیگابایتی دارند، با یک دسته آنالوگ برای گوشی عرضه می‌شوند اما نسخه‌ای که از ۱۰ گیگابایت رم بهره می‌برد، با دو دسته آنالوگ برای دو طرف گوشی عرضه می‌شود. همچنین یک دکمه سخت‌افزاری نیز روی گوشی وجود دارد که گوشی را به حالت گیمینگ می‌برد.

یک اپلیکیشن به نام Gamer Studio نیز روی این گوشی نصب شده است. این اپلیکیشن به کاربر این امکان را می‌دهد که تنظیمات مربوط به پردازنده، نمایشگر، شبکه و غیره را تغییر دهد. به این ترتیب کاربر می‌تواند پروفایل‌های مختلف برای هر بازی بسازد تا با باز کردن هر کدام از بازی‌های مشخص شده، تنظیمات مورد نظر نیز اعمال شود. کاربران حتی می‌توانند تنظیمات مخصوص را به کمک ویژگی به نام Shark Code، با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

ویژگی‌های این گوشی به همین‌جا ختم نمی‌شود. شیائومی همچنین بلندگوهای استریو در این گوشی را بهبود بخشیده است. چراغ LED با رنگ‌های RGB نیز در زیر لوگو و بخش پشتی و لبه‌های کناری گوشی وجود دارد. روی پردازنده این گوشی نیز لوله بخار نصب شده تا خنک‌سازی پردازنده هم به بهترین نحو انجام شود. پشتیبانی از HDR10 نیز به نمایشگر دستگاه اضافه شده است. یک چیپست اختصاصی که توسط Pixelworks ساخته شده نیز در برد این گوشی قرار گرفته که کمک می‌کند محتوای SDR به محتوای HDR به صورت لحظه‌ای تبدیل شود. این ویژگی را پیش‌تر در گوشی Nokia 7.1 دیده بودیم و حالا برای اولین بار شاهد آن در یک گوشی گیمینگ هستیم. متاسفانه خبری از پورت هدفون در این گوشی نیست که این تصمیم کمی عجیب به نظر می‌رسد. اگرچه امروزه اکثر شرکت‌ها پورت هدفون را از گوشی‌های خود حذف کرده‌اند اما حداقل در گوشی‌های گیمینگ، بهتر است شاهد این پورت باشیم.

به گفتگو بپیوندید