رد کردن لینک ها

گوشی Mi 8 SE شیائومی قابلیت night mode را در ماه فوریه دریافت می کند

برای همه دوستداران شیائومی به خصوص دارندگان گوشی Mi 8 SE یک خبر فوق العاده توسط شیائومی منتشر شد. سرانجام در این ماه یک آپدیت برای گوشی Mi 8 SE منتشر می شود که قابلیت night mode را به این گوشی اضافه می کند.
این ویژگی پیش از این در گوشی های Mi mix 3، Mi mix 2 ، Mi 8، Mi 8 pro و Redmi Note 7 تاکنون عرضه شده و کاربران نیز بطور ویژه ای از آن استقبال کرده اند. مدیر شیائومی آقای لین بین در یک پست در اکانت ویبوی خود به ویژگی های جدید آپدیت گوشی Mi 8SE اشاره کرد. طبق اعلام آقای لین بین کیفیت عکسبرداری و فیلم برداری گوشی Mi 8 pro افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین قابلیت Night mode به این گوشی اضافه خواهد شد. طبق اعلام آقای لین بین این آپدیت تا انتهای ماه فوریه عرضه خواهد شد.

گوشی Mi 8 SE شیائومی قابلیت night mode را در ماه فوریه دریافت می کند
مشخصات گوشی Mi 8 SE

گوشی Mi 8 SE از نظر طراحی بسیار شبیه به سایر گوشی های خانواده یعنی Mi 8 و Mi 8 Explorer می باشد و تنها تفاوت این گوشی ها را شاید باتوجه به اندازه آن ها بتوان تشخیص داد. در طراحی این گوشی از یکی از مهم ترین و مورد توجه ترین طراحی های روز یعنی استفاده از پنل جلویی و پشتی شیشه ای و یک فریم فلزی برای اتصال این دو استفاده شده است. هرچند اندازه این صفحه نمایش این گوشی کوچک می باشد اما میزان حاشیه صفحه نمایش آن ضخیم نیست که این مسئله بسیار جذاب می باشد. سنسور اثر انگشت گرد این گوشی به زیبایی در پشت گوشی قرار گرفته و یک نوار طلایی رنگ در دور آن جذابیت آن را افزایش داده است.
عملکرد این سنسور بسیار خوب می باشد و شرکت شیائومی سعی کرده است که سنسور اثر انگشت این گوشی بسیار قابل اطمینان باشد و باید بگوییم سنسور اثر انگشت این گوشی نیز بخوبی تلاش شیائومی را نشان می دهد. هرچند در گوشی موبایل شیائومی Mi 8 SE از سیستم تشخیص چهره ۳ بعدی استفاده نشده است اما شرکت شیائومی حداقل فلش LED را برای کاربران در داخل بریدگی بالای صفحه نمایش نگه داشته است. فریم فلزی این گوشی بسیار زیبا، جذاب و در عین حال محکم می باشد. هرچند برخلاف گوشی Mi ۸ این فریم از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ نیست و به همین دلیل در هنگام کار با آن باید کمی مراقب باشید. در سمت راست گوشی دکمه طرح دار پاور و دکمه های کم و زیاد کردن صدا قرار گرفته اند. هر۲ دکمه از جنس فلزی می باشند و از لحاظ عملکرد نیز دارای سرعت و دقت بسیار بالایی می باشد. در سمت چپ گوشی یک اسلات نانو سیمکارت ۲ تایی قرار گرفته است و متأسفانه خبری از درگاه برای کارت حافظه جانبی نیست و شما تنها باید از حافظه داخلی استفاده کنید.
در گوشی Mi 8 SE شیائومی از یک صفحه نمایش ۵.۸۸ اینچی با رزولوشن ۲٫۲۴۴ در ۱٫۰۸۰ و پنل امولد با نسبت تصویر ۱۸.۷ به ۹ استفاده شده است و نسبت صفحه نمایش به بدنه در این گوشی ۸۱ درصد می باشد. استفاده از پنل سامسونگ در این گوشی موجب شده است که بازتولید و دقت رنگ صفحه نمایش بسیار بالا باشد و به همین دلیل شما از نگاه کردن به صفحه نمایش این گوشی و رنگ های تولید شده توسط آن بطور قطع لذت خواهید برد. برای جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی صفحه نمایش گوشی موبایل شیائومی Mi 8 SE از گوریلا گلس ۵ بر روی آن استفاده شده که نسبت به نسل های قبلی دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد.

گوشی Mi 8 SE شیائومی قابلیت night mode را در ماه فوریه دریافت می کند
در گوشی Mi 8 SE شیائومی برای پردازش وضایف مختلف از چیپست اسنپدراگون ۷۱۰ استفاده شده است و گوشی Mi 8 SE اولین گوشی می باشد که از این پردازنده استفاده می کند. پردازنده اسنپدراگون ۷۱۰ از نظر میزان قدرت پشت سر پردازنده های قدرتمند سری ۸۰۰ قرار دارد و عملکرد آن برای یک گوشی میان رده بسیار قابل قبول می باشد. این پردازنده علاوه بر قدرت بسیار بالا دارای مصرف انرژی بسیار کمی می باشد که به کاربر کمک می کند از گوشی خود برای مدت طولانی تری استفاده کند. اما مهمترین ویژگی این پردازنده را می توان پشتیبانی از قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی دانست که در بسیاری از موارد با همکاری رابط کاربری موجب می شود کاربر راحت تر کار های خود را انجام دهد.

در این چیپست از هسته های جدید Kryo 360 استفاده شده که این هسته ها به ۲ دسته طلایی و نقره ای باتوجه به عملکردشان تقسیم می شوند برخلاف بسیاری از پردازنده ها که هسته های آن ها بصورت متقارن تقسیم شده اند اما تقسیم هسته در این پردازنده ۸ هسته ای بصورت ۶+۲ انجام شده است ( ۶ هسته Kryo 360 silver با سرعت ۱٫۷ گیگاهرتز + ۲ هسته Kryo 360 Gold با سرعت ۲٫۲ گیگاهرتز ). با توجه به تکنولوژی پیشرفته در هسته های KRYO شرکت کوالکام ادعا کرده است که مصرف انرژی پردازنده اسنپدراگون ۷۱۰ در حدود ۳۰ درصد کمتر از پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰ می باشد. از نظر میزان رم این گوشی دارای ۶ گیگابایت رم می باشد که به آسانی می تواند هر بازی و اپلیکیشنی را اجرا کند. همچنین گوشی موبایل شیائومی Mi 8 SE دارای ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی می باشد و امکان افزودن کارت حافظه جانبی نیز در این گوشی وجود ندارد.
برای دوربین پشتی گوشی موبایل شیائومی Mi 8 SE از یک دوربین دوگانه با سنسورهای ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی استفاده شده که سنسور ۱۲ مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی دوربین پشتی شناخته می شود و سنسور ۵ مگاپیکسلی برای ایجاد عمق در تصاویر مورد استفاده قرار می گیرد. درمورد عملکرد سنسور اصلی باید بگوییم که این سنسور تصاویر خوبی را برای شما به ثبت برساند. سیستم دوربین دوگانه بکار رفته در این گوشی به میزان قابل توجهی مشابه آن چیزی می باشد که در دوربین گوشی Redmi Note 5 دیده بودیم. تنها تفاوتی که ایجاد شده این است که از یک تثبیت کننده الکترونیکی تصویر (gyro-EIS) در دوربین گوشی Mi 8 SE استفاده شده است. دوربین گوشی Mi 8 SE می تواند ویدئوهایی را با کیفیت های ۴K با نرخ ۳۰ فریم برثانیه و یا ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه به ثبت برساند. برای دوربین سلفی این گوشی از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی استفاده شده است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. دوربین گوشی Mi 8 SE دارای فوکوس ثابت می باشد و شما برای ثبت هر تصویر باید بصورت دستی محل خود را نشان دهید و سپس ثابت بمانید تا فوکوس به خوبی عمل کند و کیفیت تصاویر مطلوب باشد.
برای تامین انرژی گوشی Mi 8 SE یک باتری ۳۱۲۰ می آمپری در نظر گرفته شده که این باتری با یک بار شارژ می تواند به مدت ۱ یا حتی دو روز پاسخگوی مصرف کاربران باشد. استفاده از پنل سوپر AMOLED کم مصرف و همچنین پردازنده اسنپدراگون ۷۱۰ موجب شده است که عملکرد باتری این گوشی بسیار بهتر از حد تصور باشد. مدت زمان مکالمه توسط گوشی Mi 8 SE بسیار فوق العاده می باشد و بطور قطع ۲۱ ساعت مکالمه با یک بار شارژ برای هر گوشی فوق العاده می باشد. عملکرد باتری این گوشی در هنگام پخش ویدئو نیز قابل قبول بود و توانست به مدت ۹ ساعت به پخش ویدئو بپردازد. عملکرد باتری این گوشی در هنگام وب گردی بسیار مطلوب بود و توانست به مدت ۱۵ ساعت به فعالیت بپردازد.همچنین وجود قابلیت شارژ سریع ۳ و پورت USB نوع C موجب شده است که شما بتوانید گوشی خود را با سرعت بسیار بالایی شارژ کنید.

به گفتگو بپیوندید