رد کردن لینک ها

نامگذاری ابتدایی شیائومی

آقای لی جون می گوید ، شیائومی زمانی که داشت بنیانگذاری می شد ، تقریباً با نام Xuande خوانده می شد. در دهم ژانویه سال 2020 ، آقای لی جون ، بنیانگذار و مدیرعامل گروه شیائومی ، نشان داد که شرکت شیائومی هنگام تاسیس تقریباً با نام Xuande یا Red Star تاسیس شد. این داستان در دهمین سالگرد اجتماع شیائومی به اشتراک گذاشته شد.


به گفته آقای لی جون ، تعدادی از اعضای بنیانگذار شیائومی در تاریخ 14 ژانویه 2010 برای یک جلسه ، اولین جلسه رسمی که تا کنون برگزار شده، گردهم نشستند. در این جلسه ، مبحث اصلی بحث نامگذاری برند بود. ظاهرا ، Red Star یکی از اولین اسامی بود که پیشنهاد شد اما به دلیل موضوع علامت تجاری خاص رد شد. نام دیگری که مطرح شد Xuande بود اما به دلیل اینکه مردم نمی توانستند درست آن را تلفظ کنند تایید نشد. لیست اسامی فرضی از میان صدها نام مطرح شده شامل Red Storm ، Xuande ، Qianqi ، Antong ، Lingxi و موارد دیگر می باشد که 10 سال قبل معرفی شده اند.
بنابراین برند Xiaomi با لوگوی MI انتخاب شد و با این شرکت ارتباط برقرار کرد. طبق گفته آقای لی جون MI مخفف کلمه ای با 2 معنی متفاوت است. معنی اول ، اینترنت موبایل ، بخاطر اینکه شیائومی قرار بود یک شرکت گوشی همراه در اینترنت باشد. معنی دوم ، Mission Impossible (مآموریت غیرممکن) بود زیرا شركت قصد داشت وظایفی را كه به نظر غیرممكن ، دشوار و یا تا آن زمان انجام نشده بود، انجام دهد. سرانجام ، بنیانگذار شرکت، همچنین ضرب المثل بودایی که در آن مقادیر فوق الذکر مربوط نسبت یک دانه برنج به کوه بزرگ است، را به اشتراک گذاشت. این در حساب رسمی Weibo مدیر ارشد شرکت (وب سایت Chinese microblogging) به اشتراک گذاشته شد.

به گفتگو بپیوندید