رد کردن لینک ها

مقایسه گوشی های Google Pixel 3a و Xiaomi Mi 9 SE

در بازار فعلی موبایل افراد به دنبال گوشی های جمع و جور و قدرتمند با قیمت مناسب می گردند که البته پیدا کردن یک گشوی با این مشخصات کم مشکل می باشد. اما به نظر می رسد شرکت های تولید کننده با درک بازار در حال حرکت به سمت تولید گوشی های خود با این ویژگی ها می باشند. در این بین می توان به گوشی  گوگل پیکسل 3a که اولین گوشی ارزان سری پیکسل می باشد و گوشی و می 9 اس ای شیائومی که نسخه ارزان تر گوشی پرچمدار Mi 9 می باشد اشاره کرد. در ادامه ما سعی کرده ایم که بین گوشی های Google Pixel 3a و Xiaomi Mi 9 SE یک مقایسه کوتاه انجام دهیم.

طراحی

گوشی پیکس 3a همانند برادر بزرگتر خود یعنی گوشی پیکسل 3 دارای طراحی بسیار اصیلی می باشد. بخصوص قسمت پشتی گوشی که ترکیب 2 قسمت آن بسیار زیبا می باشد. بغیر از این مورد ظاهر این گوشی را نمی توان در بین برترین گوشی های موجود در بازار قرار داد. برای ساخت بدنه این گوشی از پلی کربنات ارزان استفاده شده و حاشیه های صفحه نمایش نیز تقریباً ضخیم می باشد. از طرف دیگر گوشی Mi 9 SE از نظر طراحی بسیار مشابه نسخه اصلی خود یعنی Mi 9 می باشد و باید بگوییم که طراحی این گوشی در بین گوشی های میانرده جلب توجه می کند.

صفحه نمایش

هر 2 گوشی مجهز به صفحه نمایش های AMOLED جمع م جوری می باشند که این مسئله در دست گرفتن این گوشی ها را آسان تر می کند. همچنین به لطف تکنولوژی OLED رنگ ها بسیار شفاف و رنگ مشکی بسیار عمیق می باشد. با این حال گوشی Mi 9 SE به لطف فناوری HDR10 می تواند رنگ های جذاب تری تولید کند. همچنین این گوشی با داشتن حاشیه صفحه نمایش باریک زیبا تر نیز به نظر می رسد.

سخت افزار و نرم افزار

هر 2 گوشی   Google Pixel 3a و Xiaomi Mi 9 SE مجهز به سخت افزار متوسط رو به بالایی می باشند اما در این بین گوشی Mi 9 SE را می توان برتر دانست. این گوشی مجهز به یک چیپست قوی تر (اسنپدراگون 712 در برابر اسنپدراگون 670 )، پردازنده گرافیکی قوی تر و رم و حافظه داخلی بیشتر در گرانترین نسخه خود می باشد. گوشی پیکسل 3a  در بخش نرم افزار عملکرد بهتری دارد و این مسئله تنها به دلیل استفاده از اندورید خالص و بروز در این گوشی می باشد.

دوربین

در بخش دوربین رقابت بسیار سخت می باشد. گوشی گوگل پیکسل 3a دارای یک دوربین تکی در پشت خود می باشد. اما سنسور بکار رفته در آن همان سنسوری است که در گوشی پیکسل 3 نیز استفاده شده است. این سنسور بطور قطع یکی از بهترین های موجود در بازار می باشد و عملکرد آن بخصوص در شب به لطف الگوریتم های پیشرفته بسیار چشمگیر می باشد. همچنین به لطف تثبیت کننده های نوری این دوربین حتی می تواند ویدئوهایی با کیفیت 4k ضبط کند. در گوشی Mi 9 SE از دوربین 3 گانه با سنسورهای 48، 13 و 8 مگاپیکسلی استفاده شده که به لطف آن ها شما می توانید تصاویر بسیار باکیفتی را به ثبت برسانید. در این بخش باتوجه به کیفیت بالای هر 2 محصول نمی توان برنده ای را اعلام کرد.

باتری

هر 2 گوشی از باتری های برابری با ظرفیت 3000 میلی امپر بهره می برند و هر 2 باتری نیز از فناوری شارژ سریع 18 وات پشتیبانی می کند. در این بخش باتوجه به اینکه هنوز نتایج دقیق بررسی گوشی پیکسل 3a منتشر نشده نمی توان نتیجه گیری دقیقی داشت.

قیمت

در بازارهای جهانی قیمت گوشی Mi 9 SE شیائومی از 350 یورو (392 دلار) و قیمت گوشی پیکسل 3a از 399 یورو (450 دلار) آغاز می شود. شما هر یک از این 2 گوشی را انتخاب کنید یک گوشی فوق العاده خواهید داشت. اما باتوجه به طراحی، سخت افزار، سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی Micro SD گوشی Mi 9 SE را می توان برنده این رقابت نفس گیر در نظر گرفت.

به گفتگو بپیوندید