رابط کاربری شیائومی که با نام MIUI شناخته می شود در طی چند ماه گذشته انتقادات بسیاری را از سمت کاربران متحمل شده است و دلیل اصلی این انتقادات استراتژی شرکت در مورد تبلیغات نمایش داده شده در MIUI می باشد. بسیاری از کاربران از تبلیغات آزاردهنده ابراز نارضایتی کرده اند و اعلام کرده اند که این تبلیغات بر روی مصرف گوشی تأثیرگذار می باشد. اگرچه شرکت در واکنش به این انتقادات اعلام کرد که قصد حذف تبلیغات را ندارد اما به بهینه سازی آن ها خواهد پرداخت. مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت شیائومی اعلام کرده است که تبلیغات نامناسب و تبلیغاتی که بر روی کارکرد دستگاه تأثیر می گذارند حذف خواهد شد. همچنین این شرکت اعلام کرده است که تعداد تبلیغات در MIUI را کاهش خواهد داد.
شرکت شیائومی قصد دارد با استفاده از الگوریتم های خاص به کاربران تبلیغاتی را به کاربر نشان دهد که باتوجه به کاربر احتمال کلیک بر روی آن بیشتر باشد. اگر این اتفاق به وقوع بپیوندد کاربران تبلیغاتی را مشاهده خواهند کرد که با سلیقه آن ها مطابق می باشد. چندی پیش اعلام شد که سود شرکت شیائومی در 3 ماهه اول سال 2019 با رشد 22.4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 2.1 میلیارد دلار رسیده است. همچنین درآمد کلی شرکت با رشد 27 درصدی به 43.8 میلیارد یوان رسیده است. از این میزان 9.7 درصد به نرم افزار و بخش خدمات اینترنت اختصاص دارد که نسبت به سال گذشته رشدی 9 درصدی را نشان می دهد.