هنگامیکه سال گذشته شرکت شیائومی برای اولین بار سهام خود را عرضه کرد دلایل بسیاری بوجود آمد تا این شرکت گوشی های خود را گرانتر کند تا شرکت سودآورتر باشد. در همان زمان شرکت به طرفداران خود اعلام کرد که گوشی های این شرکت بیش از 5 درصد افزایش قیمت نخواهد داشت. باتوجه به شرایط موجود شک و تردیدهایی درمورد میزان سود شرکت وجود دارد که ممکن است برخی سرمایه گذاران را دچار شک و تردید کند. هرچند گزارشات مالی منتشر شده خلاف این مسئله را نشان می دهد. با اینحال آقای لی جون بنیانگذار شیائومی اعلام کرد که در آینده ممکن است افزایش قیمت داشته باشند و این افزایش قیمت برای این است که شرکت از اینکه به عنوان یک تولیدکننده ارزان شناخته می شود رهایی یابد.
آقای لی جون اعلام کرد که ما می خواهیم این معروفیت خود را به دلیل تولید محصولات ارزان و زیر 2000 یوان از بین ببریم تا بتوانیم سرمایه گذاری بیشتری انجام داده و محصولات با کیفیت تری تولید کنیم. وی اعلام کرد که ممکن است به زودی گوشی های این شرکت بجای زیر 2000 یوان با قیمت 3000 یوان عرضه شوند تا این شرکت بتواند کیفیت خود را بالاتر ببرد. باتوجه به شیوه قیمت گذاری شیائومی می توان به آسانی تغییر الگوی قیمت گذاری این شرکت را مشاهده کرد. در ژانویه امسال و پس از رونمایی از گوشی ردمی نوت 7 شرکت شیائومی قیمت نسخه پایه گوشی Mi 8 را به 2099 یوان (تقریباً 310 دلار) افزایش داد. گوشی Mi 9 که جدیدترین پرچمدار این شرکت چینی می باشد نیز با قیمت پایه 2999 یوان (تقریباً 446 دلار) عرضه شده. باتوجه به افزایش قیمت ها می توان به این نتیجه رسید که شیائومی در حال تغییر سیاست های خود می باشد و این مسئله در نهایت موجب می شود تا این برند رشد بیشتری را داشته باشد.